środa, 18 sierpnia 2010

XV wieczna Florencja

         Pałac  - Yarbro Chelsea Quinn
Akcja książki pt. Pałac ma miejsce we Florencji, w XV wieku. Głównym bohaterem poprzedniej części, Hotelu Transylvania był hrabia Saint-Germain. Teraz nazywa się on San Germano i przyjaźni z Lorenzem il Magnifico, który niestety wkrótce umiera.

Chelsea Quinn Yarbro nie wykreowała swojej głównej postaci (wampira) wystarczająco dobrze. Jest ona znana z horrorów i jeśli w akcji bierze udział taka istota, powinna stworzyć ją nieco lepiej. Ja osobiście niemal w ogóle nie czułam, że hrabia był wampirem. Tutaj z pewnością autorka się nie popisała. Tak jak w miarę polubiłam Francesca Rakoczego, tak denerwowała mnie Eastasia i Savonarola. Ta pierwsza stała się później siostrą zakonną, natomiast ten drugi był niewielkim dominikaninem, który z pewnością uważał się za wielkiego. Oboje działali mi na nerwy swoim zachowaniem. Eastasia była osobą kłamliwą. Za to m.in za nią nie przepadałam. Zaś Savonarola nie polubiłam przez jego dosyć - nie wiem czy to do końca dobre słowo - dziwne poglądy dotyczące Kościoła i za to jak przemawiał do ludzi. Pozostali bohaterowie nie wywarli na mnie ani jakiegoś szczególnie pozytywnego wrażenia, ani też specjalnie negatywnego.

Książkę tę zalicza się do horrorów i powieści grozy. Ja jednak nie zauważyłam niczego, co by na to wskazywało. Jest to po prostu dobra książka z udziałem wampira, który jest, co prawda głównym bohaterem, ale zdecydowanie za mało było jego wampiryzmu. Sama fabuła nie jest zła. Muszę nawet powiedzieć, że jest ciekawa i mało było momentów, w których powiewało nudą. Powinnam wspomnieć o tle historycznym. Akcja toczy się we włoskim renesansie. Autorka bardzo plastycznie opisała tamtą Florencję. Jest to niewątpliwie duży plus.

Pozytywnym aspektem jest zamieszczanie przez Chelsea'ę Quinn Yarbro korespondencji między postaciami. Listy te są zawsze na koniec każdego rozdziału, wyróżnione inną czcionką. Okładka też jest ładna. Mnie na pewno w jakimś stopniu zachęciła do zapoznania się z książką.

Podsumowując, jest to dobra książka, z interesującą treścią. Polecam osobom, które nie szukają powieści grozy, gdyż Pałac z pewnością nie jest horrorem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz