sobota, 28 maja 2011

Oskar i Pani Róża

Oskar i Pani Róża  - Schmitt Eric-Emmanuel 

Po książkę tę sięgnęłam tylko dlatego, że omawiałam ją na lekcji j. polskiego. Była to jedna z nielicznych lektur, do której podchodziłam z entuzjazmem i mając nadzieję, że nie będzie to kolejna nudna, mało interesująca książka, którą zmuszona jestem przeczytać do szkoły. 

Jest to niezwykła powieść o dziesięcioletnim chłopcu chorym na białaczkę. Zostało mu niewiele chwil życia. Pokonać strach pomogła mu Pani Róża, która troskliwie zajęła się nim przez ostatnie dwanaście dni jego życia.

Eric- Emmanuel Schmitt stworzył naprawdę bardzo dobrą, pouczającą powieść. Pokazuje jak pokonać strach, zaakceptować cierpienie i cieszyć się ostatnimi momentami życia. Dlatego niewątpliwie jest to lektura warta przeczytania przez każdego człowieka.

16 komentarzy:

  1. Zgadzam się w 100%. Świetna książka. i przyjemna recenzja :)[http://w-krainie-andersena.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam tę książkę bardzo dokładnie,choć minęło sporo czasu kiedy ją czytałam.
    Smutna...

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tego pisarza za "Trucicielkę" i na pewno sięgnę po inne jego książki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli nie będzie to moją lekturą szkolną, to raczej wątpliwe, że kiedykolwiek przeczytam, bo po prostu o niej zapomnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tak - warto tę książeczkę przeczytać. Krótka, niepozorna, a przekazuje naprawdę wiele. Jedna z moich ulubionych. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest to bardzo wzruszająca książka, lektura obowiązkowa dla każdego;)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepiękna i bardzo wzruszająca :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdyby do każdej lektury podchodzić z takim nastawieniem, to większość tych 'nudnych tomiszczy, z którymi musimy się zmagać' okazałaby się fajnymi lekturkami.
    Co do Oskara, to nie wątpię że cudowna książka, choć nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękna, mam zamiar wkrótce przeczytać znów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno temu ją czytałam, lecz przydałaby mi się jej mała powtórka. ;>

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że tak krótka recenzja, ale także uważam tą książkę za świetną pozycję xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki nie czytałam, ale film mi się spodobał, choć nie gustuję w smutnych, wzruszających historiach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę wiele dobrych opinii na temat tej książki, więc jak tylko nadarzy mi się okazja, to ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam. Historia Oskara jest piękna.
    Pozdrawiam
    Juliette[czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam ją wielokrotnie i ciągle do niej wracam. NIe wyobrażam sobie by miało jej nie być wśród moich zbiorów;0

    OdpowiedzUsuń
  16. Meme: Jakoś ostatnio nie mam ani czasu na pisanie recenzji, ani też weny :(

    Aleksandra: Również widziałam film. I tak jak tobie, bardzo mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń